Alla inlägg den 17 juni 2007

Av Covermum - 17 juni 2007 10:46

Kom osökt att tänka på Orup i morse när jag vaknade. Jag skulle lika gärna ha kunnat skrivit "och jag hittar nästan överallt, men Stockholm har blivit kallt". Jag trivs så fruktanvärt bra i den här stan och har alltid lite ångest när jag ska åka hem igen. Klämde in oss sju personer hos min kompis i deras fyra och det gick alldeles utmärkt. Vi sover sex i samma sovrum så golvytan är väl lite decimerad, men det funkar fint.


Vi kom iväg vid halv fem igår morse så lite spak var man väl under dagen. Stannade till i Uppsala och handlade lite och körde förbi vårt gamla hus, samt "krockkorsningen" där jag knäckte tre revben och en axel för ett par år sen. Det känns faktiskt i magen att passera just där. Å andra sidan var det bra, för då kom jag ihåg att ta min medicin. Den ligger tillsammans med värktabletterna som är mina följeslagare sen den ödesdigra dagen.

Men vem kan klaga när man är vid liv?


Shoppade lite i Huddinge centrum och hängde med min kompis ut till en bekant som tagit lärarexamen. Sen slappade vi här med lite vin och käk och mådde allmänt bra.

Jag lär komma hem med ett ton aloe vera-produkter som min kompis säljer. Hon fotbadade mig och gjorde fotinpackning så mina fötter är som barnstjärtar idag.


Vi gjorde också rumsindelning inför midsommarhelgen. 40 personer där inte alls alla känner alla kräver lite fingertoppskänsla. Det ser ut att bli bra. Blir tre tonårsrum och sen försöker vi samsa ihop vuxna så gott det går.


Regningt Stockholm som sagt. Jag blir lika förvånad som på Teneriffa första morgonen när det regnade. Man är så komplett inställd på sol. Maken är pigg på aktiviteter. Jag är pigg på att slappa. Jag gissar att han vinner.

Ovido - Quiz & Flashcards