Alla inlägg under december 2006

Av Covermum - 18 december 2006 23:55

Jaha, så var man 44 då. Nu är man dubbelsiffra igen. Det var ju onekligen ett tag sen sist..men jag kan inte säga att det är något som bekommer mig särskilt. Först fika på sängen och barnsångSen somna om..en liten stund,.och vakna av att grannfrun stod i hallen fyra timmar senare. Jag måste vara totalt slut.JObbade heldag på kommunfullmäktige och hade huset fullt av tårtspelkulanter när jag kom hem efter åtta på kvällen.NU är det bara att summera. Tittar på det grönglänsande amrbandet kring min handled och är glad. I morgon ska jag köpa örhängen på Pilgrim.Shit att alla jobb stuvas om så mycket de här dagarna. Jag måste göra klart ett rep som inte skulle vara inne förrän torsdag. Det innebär att jag har hyfsat mycket den här veckan, jag som skulle vara ledig. Men så där är det ju. Man lär sig aldrig.I födeledagspresent fick jag, förutom pilgrimsarmband, vindrutetorkare, örhängen, julstjärnor, ljuslytor och annat smått och gott också en lista - som ska fyllas i. Tack för den! Men så lydig som jag är så gör jag väl det då. Så sanningsenligt jag törs ;) 1. Var hittade du den här listan? SVar: Fick den i 44-årspresent 2. Var är dina föräldrar födda? Svar: I Ockelsjö utanfö Vännäs opch på Kvarnudden, utanför Kalix. 3. Vad är det senaste du installerade på datorn? Real player. JA, jag har haft datakrasch! 4. Vilken är din favoritrestaurang? Svar: Just nu Mix i Umeå. 5. När badade du i en pool senast? Svar: Några veckor sen både ute och inne - på samma dag 6. Har du varit med i någon skolpjäs? Svar: Typ tusen...jag har till och med sjungit Opera, och dessutom skrivit en. 7. Hur många barn vill du ha? Svar: Fem låter väl lagom 8. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Svar: Usel dansbandsmusik 9. Hade du lätt för att bestämma dig för vad du skulle rösta i valet? Savr: Väldigt enkelt. 10. Vad har du för TV-kanaler? Svar: Massor. Alla "normalkanaler utom Trean. OCh så förstås Canal+, Sportexpressen och annat hockeynödvändigt. 11. Har du åkt moped någon gång? Svar: Senast i somras... 12. Har du busringt någon gång? Svar:Ja, men nu bus-svarar jag bara. 13. Har du fått felparkeringsböter? Svar: Nej, bara en jävla massa fortkörningar. 14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Svar: Fallskärm gärna, Bungyjump bara om jag blir tvingad att anta utmaningen. 15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Svar: Afrikat 16. Har du en egen trädgård? Svar: Jag har i alla fall lagfart på en tomt där mitt hus står.. 17. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Svar: "Osportsligt", en ny serie i VK som är så rolig så man dör. 18. Kan du alla orden i nationalsången? Svar: Det är väl klart, man sjunger den ju fleragånger i veckan på hockey ;) 19. Badkar eller duschkabin? Svar: Duschkabin,man hinner ju aldrig ligga i badet ändå. 20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Svar: Little miss sunshine 21.Favoritpizza? Svar: Vardi, inbakade med salami 22. Chips eller popcorn? Svar: Popcorn 23. Vilken färg på läppstift använder du? Svar: Ganska mörkt brunrött 24. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Svar: Nej bara eldat! 25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Svar: Nej 26. Apelsin- eller äppeljuice? Svar: Apelsin. Särskilt när man är dagen efter. 27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Svar: Min dotter igår. Vi åtFilé Oscar. 28. Favoritchoklad? Svar: Marabous Schweizernöt 29. När röstade du senast? Svar:17 september 2006 30. När åt du en hemodlad tomat sist? Svar: September, från mammas växthus 31. Har du vunnit en prispokal någon gång? Svar: Ja flera. Skolvolleyturneringarna till exempel. 32. Är du bra på matlagning? Svar: Nja 33. Klarar du att tanka själv? Svar: Klarar du att tänka själv hade varit nästan mer svårt att svara på. Klart jag kan tanka, både filer och soppa. 34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna? Svar: Nej, aldrig. Fast ibland blir jag sugen. 35. Pepsi eller coca cola? Svar: Whatever 36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Svar: Gills kassörskerocken på Ica? 37. Vad var det senaste du handlade? Svar: En förpackning blodtrycksmedicin! 38. Har du kräkts offentligt? SVar: Hell yeah! 39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Svar: Utan pengar är man fattig, utan kärlek förlorad. 40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Svar: Ja, definitivt. 41. Har du ringt något betalnummer? Svar: Jag röstade på Etype i melodifestivalen , gills det? 42. Kan man vara vän med sitt ex? Svar: Det verkar så just nu ja. 43. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Svar: Min 90-åriga mormor på ortopeden igår. Hon bröt benet i förra veckan. 44. Hade du mycket hår som liten bebis? Svar:Nej, lika usel kvalité som nu. 45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Svar: På vilken av telefonerna? Jag låter i alla fall förkyld på båda. 46. Vad har du i din väska? SVar:Nycklar, partyplånkan, MP4, mediciner, tejp, nagelsax, lypsyl, kalender och givetvis mobil. 47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Svar: Släcker lampan? 48. Vad är du tacksam för idag? Svar: Att jag kom ihåg att ringa om min blodtrycksmedicin! Och att pepparkakshuset blev udda och snyggt. Och att min artikel idag blev så bra emottagen!

Ovido - Quiz & Flashcards