Direktlänk till inlägg 29 februari 2008

Knarko-.man

Av Covermum - 29 februari 2008 09:22

Just hemkommen från stora staden efter både hockey för U12 i Noliahallarna och sedan en semmel- och bildspelsfest med 16-åringens Mediaprogram på Midgårdsskolan. LN91 vann över Sävar med 6-0 och konstaterade jublande att man vinner sin serie före Björklöven. Det känns onekligen lite bra.
Bildspelen var riktigt skoj att se och mycket roligare än semlorna.

Inte utan att jag känner mig lite mör faktiskt. Det kan också bero på att jag inte sov många timmar i natt. Trots att jag var ensam i sängen kan tilläggas. Det är jag inte i natt.
Men en fördel med att ha en man med ett brutet revben är att han förmodligen inte kan snarka. Han har så pass ont att han knappast kommer ner i någon djupsömn om jag inte knarkar ner honom. Så nu står valet mellan att låta honom vara halvvaken hela natten och höra honom andas med små lätta andetag följda av något gnyende då och då, eller att helt enkelt trycka i honom lite Tradolan och ta risken att han går i dvala.
Nu är han ingen medicinälskare så han tjurade faktiskt redan på alvedonstadiet, vilket var det enda jag kunde erbjuda i stan. Det tyckte 13-åringen var trams.
"Det är ju inte direkt knark hon försöker trycka i dig"

Nä, det är ju inte det. Men nog leker jag med tanken ibland att man skulle ha något brutalt sövningspreparat i medicinskåpet. Det skulle jag ha nytta av på en massa olika sätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Covermum - 28 maj 2008 20:30

Jag ränner ju runt lite här och där på flera bloggar. Och när min tidning ville att jag skulle skriva blogg där, så var min tanke att hålla båda bloggarna igång med ungefär samma texter. Det är ju helt sjukt att jag i denna stressade väg tycker det ...

Av Covermum - 11 mars 2008 10:06

Jag och min kompis skulle se film i fredagskväll. Eftersom jag är den i familjen som ser absolut minst film och TV i huset bad jag barnen plocka fram en lämplig film för två medelålders kvinnor. Förslagen haglade och i brist på gamla avsnitt av Despe...

Av Covermum - 9 mars 2008 20:22

Jaha, där hade Löven spelat färdigt hockey för den här säsongen. Och jag vill ha lottningen för kvalet klar fort som fasen om jag nu ska ägna påsklovet åt att hälsa lillebror i Göteborg och se kvalseriehockey i Borås. Jag tror nämligen att Borås myck...

Av Covermum - 5 mars 2008 19:51

Efter att knappt ha hittat hem från Lycksele ( jodå, vi lyckades köra fel och höll fan på att hamna i Åsele) så slängde vi av väskorna hemma, beordrade barnen att slå in paket åt sin storasyster och åkte in till stan och Sofias 21-årskalas.Som vanlig...

Av Covermum - 5 mars 2008 08:50

Sälar är fascinerande djur de med. I Lycksele djurpark har man alltså en säl som kanske är världens äldsta. Den är jämnårig med min 44-årige man och håller den bara i ett par år till, så kommer den att slå världsrekordet för säl-livlängd genom tidern...

Ovido - Quiz & Flashcards